Hvor giver det mening at bruge Thinglink og Padlet i min undervisning?
Et fag, hvor det kunne give rigtig god mening at bruge de digitale værktøjer Thinglink og Padlet er i det erhvervsrettede fag Butik og e-handel. Her skaber eleverne i grupper deres egen butik, hvor de laver en masse delopgaver i løbet af semestret. Thinglink og Padlet kan i den sammenhæng bruges til at synliggøre elevernes delopgaver både for underviseren og hinanden i et fælles forum.
Padlet
Padlet kunne konkret bruges, når eleverne har lavet et butiksspejl (en plantegning over butikkens interiør). Her kunne hver gruppe oploade et billede af deres i en fælles Padlet. Dels får de mulighed for at se hinandens og sammenligne med deres egne, og dels er det mere forpligtende, fordi de skal "afleveres" i et fælles forum.
Thinglink
Som en del af teorien i faget skal eleverne forstå space management, men ofte har de svært ved at huske den efter gennemgang. Med en Thinglink, der viser et butiksspejl, kunne jeg indsætte de forskellige navne på pladser (A,B,C osv.), og så kunne eleverne klikke på dem for at få en forklaring på, hvilke varer, der står på de forskellige pladser.
I Padlet-opgaven er eleverne skaberne, mens de er brugere af Thinglink-opgaven.
Kommentarer
Send en kommentar